woensdag 16 september 2009

Een vluchtje tussendoor

Woensdag is in Drury ook een vliegdag. Het zijn dan in de eerste plaats de gepensioneerden en mensen die vrijaf hebben die dan een vluchtje doen. Het is minder druk dan in het weekend en clubtoestellen zijn zelden volledig volgeboekt. Er is nog een gloednieuwe ASK21 en tweedehandse Discus CS onderweg naar de club dus het kan alleen maar beter worden.
.
De Duo X "DX" van de Auckland Gliding Club
.
Grant had voorgesteld om een vluchtje te doen in de Duo die meestal onbevlogen bleef op een woensdag. Iets na 9u zag ik vanuit het atelier oost van het vliegveld al de eerste thermishe activiteit. Rond 11u30 gestopt met werken en tegen 12u30 stonden we klaar in pist. Grant gaf de voorkeur aan de sleper ipv de lier, ik zou toch nog sowieso wat checkstartjes met de PW6 aan de lier moeten doen voor men vergunning. Sleep was 3000voet, te hoog en te duur voor mij maarja, was bijna wolkenbasis en daarna zuid-oostelijk afgedwaald. Meteo was OK maar niet indrukwekkend, soms wat halfbakken thermiek en gaten en rafelige wolkenmassa's, al had er toch een 300km ingezeten ipv 130km, maar mocht niet klagen eigelijk. De kosten en het vliegen waren 50/50 met Grant. Na twee uurtjes waren we geland en tegen 15u30 was ik terug aan het werk in het atelier. Een prettig voorsmaakje voor het komende seizoen.
.
De Hauraki Plains, Firth of Thames en Coromandel Peninsula aan de horizon

1 opmerking:

  1. Leuk om te zien dat ge ook een blog hebt, was overlaatst nog aan't denken dat gij de perfecte persoon zou zijn om een interessant blog te schrijven, ik hoop dat alle ok is daar aan de andere kant van de wereld, wou dat ik er ook zat, ik kijk uit om het blog te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen