donderdag 27 januari 2011

Back to work

Terug in het atelier...
.De eerste Antares 20E in NZ. Een paar weken werk voor inspecties, AD's en wat kleine herstellingen. Hij is als experimenteel geregistreerd omdat hij geen Type Certificate heeft. Geimporteerd uit de States voor een koopje waar men er toch geen nodig heeft, maar dat is hier wel anders. Dus tijdelijk uitstel, maar ziet er naar uit dat deze vogel binnen twee jaar op vakantie mag naar Lange Aviation enkel omdat er een document ontbreekt! Het blijft wel een uniek concept, de vleugels wegen een ton maar hebben een volledig eliptische aanvalsboord en de electronica en motorbediening zijn indrukwekkend.
.Lindsey (met feesthoed) plakt de buik van de Discus B terug dicht. Naast dit wrak staat trouwens nog een LS4, die zich in de bomen heeft geparkeerd, te wachten op het verdict of de waarde van de bak wel een herstelling rechtvaardigt.
.

4 opmerkingen:

  1. hey Jo ,

    wat bedoelt ge juist met "eliptische aanvalsboord" ?

    Greetz Niel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel ja, een constante curve van wortel tot tip zonder de gekende transitie die ge bij Schempp bakken tegenkomst. Nog niet gezien bij een zwever. Misschien was men benaming wat slecht gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aaa ik snap hem ;-) vind die " hoeken" in de schempy bakken anders nog wel schoon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn allemaal even schoon, behalve degeen die er na de productie worden bijgemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen