zondag 22 december 2013

Thuis & School

November foto's van thuis, school en op verplaatsing...

Tussendoor pikten we de Baby Fair in Drury mee, waar Sarah een goede omzet draaide met de verkoop van onze tweedehandse baby- en kinderspullen

Een dagje Tauranga waar ik de rest van de familie afzette en oppikte op de geschenkenbeurs van de lokale Steinerschool terwijl ikzelf Chris Hoskins bezocht op het vliegveld. Hij is al sinds eind jaren '70 betrokken bij de homebuilt Rutan Long EZ , een composiet canard vliegtuig met duwschroef. Niet dat ik meteen interesse heb in de gemotoriseerde luchtvaart maar dit concept en de bouwer wou ik best wat beter leren kennen. Dit toestel is de vierde versie die hij bouwt met telkens verbeteringen van het vorige. Hij heeft ook een jet-versie voor een klant in elkaar geboxt, waar ik al eens heb over gepost eerder dit jaar.


Ondertussen bracht Sarah en de kinderen een namiddagje door in de Steinerschool van Tauranga tijdens hun jaarlijkse geschenkenbeurs

Charlotte was ondertussen haar zelfgemaakt bed ontgroeid en tijdens de Summer Fair, waar het op display stond, werd het opgemerkt door een kleuterjuf. Nadien kwamen we tot een regeling en het bed verhuisde naar de kleuterschool in Otara, een minderbedeelde socio-economische regio in zuid-Auckland waar ondermeer de NZ film "Once were warriors" is opgenomen. Naast mij staat de Maori manager van de kleuterschool. Tijdens de rondleiding was het meest opmerkelijke voor mij en Sarah het feit dat ze hier Waldorf speelgoed zijn beginnen introduceren. Bijgevolg zijn er hoekjes met Steiner speelgoed en hoekjes met anti-Steiner speelgoed, een ruimte waar twee werelden elkaar ontmoeten.


Eind november organiseerde de school een viering voor alle vrijwilligers en ouders die zich door het jaar hadden ingezet voor allerhande initiatieven en gemeenschappelijke projecten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten