woensdag 23 januari 2013

Sailplane Services

Slachtoffers van het seizoen en een Glasflügel TN...
 
Dus eerst wat stoere fly-by's doen met de jet boven het vliegveld van Omarama om vervolgens wat te gaan hellingvliegen en vast te stellen dat op lage hoogte de jet wat moe is van al dat gestoei om nog veilig thuis te geraken. Schijnbaar wat veel dalen in de base leg van het buitenlandingsveld en bijgevolg schade aan rolroer, wieldeuren, roer en winglet.
Een oude bekende en niet eens zo oud (check post van 31/10/2012). Opnieuw rompbreuk voor deze Ventus Ct en bijhorende stukken en brokken.
We zullens eens proberen deze flap van de 29 te herstellen, anders moete we nieuwe bestellen. Grootste probleem met de reparatie van controle oppervlakken is de dunne struktuur en het kristsiche zwaartepunt.
Op vrijdag verwisselden we een hoogteroerstang bij deze Mosquito naar aanleiding van een technische nota van de fabrikant...
...en op maandag was zijn broer de Hornet aan de beurt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten