vrijdag 9 maart 2012

Sailplane Services

Werkzaamheden tijdens de tweede helft van februari 2012...
.Ben niet meteen een fan van het zelfportret, maar dit is er eentje voor het nageslacht omdat je zelden soortgelijke herstelling tegenkomt. De vleugel is van de D2C "XG"wiens hoofdligger op twee plaatsen (waar je de twee zwarte zones ziet) werd beschadigd door de rotsen. Over een lengte van meer dan 2 meter werd trapsgewijs de carbon hoofdligger weggeslepen en vervolgens opnieuw gebouwd. Een herstelling als deze is een dubbeltje op zijn kant want afhankelijk van de locatie en omvang is de fabrikant eerder geneigd een ganse nieuwe vleugel aan te smeren, maar in dit geval kregen we toestemming voor een herstelling. Zeer interessant.
.Zucht. Ookal was het geen geweldige zomer, soms durft het toch weer eens pikken.
.Zelfde type, andere registratie. D2Ct "VM" besloot op een weipaal te landen en beschadigde de ondezijde van de vleugel alsook het vertikale gedeelde van de hoofdligger. Om toegang te krijgen tot de schade moest aan de bovenzijde van de vleugel zowel voor (watertank met tussenschot) als achter (stang remkklep) de ligger een opening worden gemaakt.
.Werkgevers persoonlijke interpretatie van veiligheid op de werkvloer. Afstelling van het hoofdwiel van de PW6.
.De Grob zit halfweg de rompherstelling.
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten