woensdag 29 juni 2011

Sailplane Services

Niet superdruk, maar best wel een gevulde werkweek. Helft van de herstellingen vloeide voort uit keuringen en tussendoor een modificatie.
.
Ron strooit antislipkorrels op de vleugelbasis van de Diamond. Het meest geschikte werktuig dat we konden vinden voor de job was een zoutvatje!
.
De Duo T kreeg nog een sessie in de zweethut en mocht dan aan de winterslaap in de Cobra-trailer beginnen.
.
Tijdens een jaarkeuring op een standaard Libelle werd duidelijk dat de speling op de remkleppen teveel was. De gaten in de vleugels geven toegang tot de bouten waarrond het beslag roteert.
.
Tussendoor maakten we een extra deurtje (eerste keer dat ik met Vinylester werkte) in de motorkap van een Piper (vraag me niet welk type). Het gerestaureerde vliegtuig werd uitgerust met een "external power" aansluiting die zich oplijnde met de opening in de kap.
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten