zaterdag 19 maart 2011

Sailplane Services

What's happening at the shop...
.Op 11 maart steeg de Discus B op voor zijn testvlucht. Was al doorgegaan naar huis, maar vernam achteraf dat enkel het landingsgestel niet binnen wou. Had de eer om dit euvel te verhelpen en probleem bleek in drie verstelbare oogbouten te zitten. De blogpost van 29 december laat het verschil zien met hoe het toestel binnenkwam.
.
Niet zo fraai zicht van de LS4 die halfweg de herstelling zit. Meeste werk kruipt ongetwijfeld in de vleugels (of wat er van overschiet). In de tussentijd hadden we de brokken al eens gemonteerd (niet evident zonder laterale pinnen) om enkele hoeken en afstanden na te meten.
.
Mijn toer om op 16 maart een testvluchtje uit te voeren op dit monster. Opzich geen slecht woord van het vlieggedrag van de PW5 als moderne ka8 en zie wel het nut als basistoestel. Maar tegen 120knopen VNE was de hoek nogal "stijl" natuurlijk.
.Een Diamond DA20 van CTC (Vliegschool waar Hans Willekens zijn opleiding volgt). Kwam binnen voor een inspectie/vervanging aan het beslag boven achterste wielophanging (bereikbaar via de het rechthoekige zwarte gat van de vleugelwortel).
.Libelle met beetje schade na buitenlanding en groundloop. Barstje en beetje delaminatie van de interne ribben halfweg de romp.
.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten