dinsdag 1 februari 2011

Coastal Run 29/1

Na een voormiddag thuis met de kinderen te hebben gespeeld, werd ik het huis uitgetrapt door Sarah omdat ik als een geobsedeerde naar de lucht en wolken bleef staren. Ik had de meteo al even gevolgd en de wind stond goed voor de kust. Enige minpunt waren de buien die nogal talrijk waren in de voormiddag. Maar toch maar men spullen bij elkaar gezocht en naar het vliegveld vertrokken.
.

Ian was zo vriendelijk me een sleep te geven met de gele Pawnee naar de kust, een goei 25min achter de sleper gehangen

.Er waren nog een Twin Astir en Astir eenzitter van Whenuapai alsook de Grob 109 van Drury aan de kust. Deze foto van mij in de Discus is genomen door Jonathan Pote, leerling in de Twin.
.
Wind was 55km/u en iets zuidelijker dan gehoopt, maar goed genoeg. Hier zie je de noordzijde van de Manukau Harbour tijdens de oversteek van 5km. Sarah en de kinderen kwamen afgezakt naar Kariotahi strand waar ik passeerden en een paar lowpasses deed om een goeiedag te zeggen.
.

In zuidelijke richting aan de Awhitu Peninsula. Had men logger/PDA batterij vergeten op te laden en die viel halfweg uit. En ook de zweverbatterijen gaven verschillende malen een waarschuwing dat de spanning te laag was. Best spannend met enkel een electrische vario op zak.
.
Terug thuis in Drury na een magere final glide om 19u15. Men eerste thuislanding na een overland. Vlucht was 495km en een 5u37. Maar te laat online gezet voor punten want de OLC deadline was overschreden.
.

4 opmerkingen:

  1. Dus die Hollanders met hun Dune Running hebben iets in je losgemaakt Jo... How lovely! Mooi verslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welja, er zijn niet zoveel plaatsen waar je dat kan doen en het merendeel van de clubleden heeft geen interesse, er was niemand op het vliegveld die dag. De bedoeling is om dit uit te melken tot 6 benen van 114km elks, dus een 675km voor het OLC, maar tot hiertoe is dat nog niet gelukt. Een goei jaar geleden heb ik de eerste poging gedaan. Helaas zijn de airborn-momenten en meteo-condities wat schaars. Enerzijds ben je gelimiteerd met de energielijn en de (werk)hoogtebeperking, anderzijds blijft het toch een aparte ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen