maandag 16 juni 2014

Sailplane Services

Mei activiteiten in de workshop...

Eerste solo probeerde de PW-6 van de club op het neuswiel te landen
Waterballast probleem bij deze LS8 vleugels. Ontluchtingslijn had een gat halfweg waardoor water uit de tank kon lopen.
Kunnen niet altijd glimmende spiegelgladde prestatiebakken zijn. Vleugelloze ULM binnen voor instrumenten en radio-installatie

2 opmerkingen:

  1. Wat doe je in het geval van deze "Vleugelloze ULM" als je motor het laat afweten? Lijkt me dat autorotatie niet werkt met een bijna verticale schroef, of kan je daar toch aan gaan hangen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dries, dit model heeft wel degelijk conventionele vleugels, maar die kwamen niet mee op bezoek omdat er enkel werk aan de instrumenten moest gebeuren. De constructie is bedenkelijk, maar als het onveilig was, hadden we het wel vaker in de krant gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen