maandag 20 augustus 2012

Sailplane Services

Enkele foto's van het atelier tijdens de eerste helft van augustus...

Ventus Ct met schade aan romp en stabilo nadat de turbo voor de nodige afleiding zorgde...weeral. Prullen met motor verstevigt hierdoor de eerste plaats in de lijst van brokkenaanleidingen.

Mid-winter thermiek. Het vliegveld van Drury heeft opnieuw te kampen met wateroverlast, maar er wordt aan een drainage-plan gewerkt.

De vertikale ligger binnenin het kielvlak van de Twin Astir was beschadigd. Drie kwart van de linker schaal uitsnijden bleek de beste optie te zijn. Die werd er nadien gewoon terug opgelijmd. 

Bij inspectie bleken er scheuren te zitten in de metalen beugel van deze Puchacz die boven de maximum tolerantie lagen. Bijgevolg werd het ganse metalen onderdeel vervangen via een contour-opening aan de linkerkant van de romp.

Babes & winglets. De winglets hangen aan onze LS1f, nu ze nog verder afwerken. Sarah helpt bij de demontage en neemt de mallen terug mee naar België op het einde van de maand. Een duitse piloot met hetzelfde toestel heeft me gecontacteerd en wil de mallen en documentatie overkopen.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten