dinsdag 12 april 2011

Sailplane Services

Voornamelijk herstellingen en tussendoor een inspectie en algemeen onderhoud...
.
Voorbereidend werk voor de Duo die aan de beurt is van zodra de LS4 de deur uit gaat. Mocht, om de tijd wat te doden, alvast de Solo eruit takelen.
.
Accidentje met een PW6 canopy van Matamata. Er werd beslist om simpelweg het "open dak" er terug in te lijmen in afwachting van een nieuwe canopy.
.
Opweg naar het werk haalde ik de staart van een front in dat een zeer afgetekende grens had. De ochtendzon accentueerde mooi de dikte van het wolkendek.
.
De Test14 Bonus was ook een geval apart. Ingeschreven als microlight werd verwacht dat we naast de gewone jaarkeuring de balistic recovery chute inclusief raket demonteerden voor overhaul in europa. Na navraag bleek niet enkel het transportgedeelte (raketten verschepen is blijkbaar een serieuze zaak) een probleem te zijn maar ook de demontage (er was geen duidelijke handleiding beschikbaar) plus volgens de dealer was er sprake dat de europese firma die het zaakje ging afhaldelen in de problemen zat. Dus overal netjes afgebleven tot er een duidelijk antwoord uit de bus komt.
.

Twee aparte LS4 fairings maken die dan netjes van romp naar vleugels lopen is hopeloos dus lamineren we gewoon een vleugel aan een romp en zagen die terug open.

.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten